Μουσική ( θα ασχοληθούμε με την τέχνη της μουσικής)
Αξιοποίηση των socialmedia
1)Δραστηριότητα 1η : Συνδυάζουμε δύο τέχνες (την μουσική με την ζωγραφική).
Διδακτικοί Στόχοι:
Η δραστηριότητα έχει στόχο:
· Να αφυπνίσει τους μαθητές/τριες ψυχοσυναισθηματικά.
· Να εκφράσουν τα συναισθήματά τους μέσω της τέχνης.
· Να ανακαλύψουν την καλλιτεχνική τους δεξιότητα.
Δραστηριότητα: Δείχνουμε κάποιους πίνακες ζωγραφικής του Βασίλι Καντίνσκι και ρωτάμε την τάξη για τα χρώματα, το σχέδιο, γενικά τι παρατηρούν. Στη συνέχεια δείχνουμε ένα βιντεάκι από το youtube με σκοπό οι μαθητές/τριες να ανακαλύψουν περισσότερο την σύνδεση της μουσικής με την ζωγραφική. Στη συνέχεια ρωτάμε για το τι παρατήρησαν (κάθε νότα έβγαζε και από ένα χρώμα). Το ίδιο ακριβώς έκανε και ο Καντίνσκι. Ζωγράφιζε μέσω της μουσικής. Ήταν αυτές οι δύο τέχνες που τον εξέφραζαν ως καλλιτέχνη.
https://www.youtube.com/watch?v=a12Lp3BTkBQ
2) Δραστηριότητα 2η
: Συνδυάζοντας ψηφιακά εργαλεία στη δημιουργία εμπλουτισμένου ηλεκτρονικού
βιβλίου: η διδασκαλία του ηχοχρώματος.
Διδακτικοί Στόχοι:
Η δραστηριότητα έχει στόχο:
· Να γνωρίσουν οι μαθητές/τριες την έννοια του ηχοχρώματος.
· Να διακρίνουν το ηχόχρωμα διαφόρων μουσικών οργάνων.
· Να αναπτύξουν δεξιότητες όπως η ακουστική δεξιότητα, η παρατηρητικότητα, η αυτοσυγκέντρωση.
Το ηχόχρωμα, ή αλλιώς η χροιά, είναι ένα από τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα του ήχου. Για τη διδασκαλία του στην ψηφιακή τάξη χρησιμοποιήθηκαν το λογισμικό Bookcreator (δημιουργία ψηφιακού βιβλίου - παρέχει και τη δυνατότητα ηχογράφησης) και το pinterest. Θα παρουσιαστεί το ηλεκτρονικό βιβλίο που δημιουργήθηκε για τη διδασκαλία του ηχοχρώματος και τα online εργαλεία που χρησιμοποιήθηκαν για την κατασκευή του και που παρέχονται δωρεάν στο διαδίκτυο. Μέσα από το pinterest οι μαθητές/τριες θα βρουν εικόνες με διάφορα παραδοσιακά όργανα.
Το Bookcreator στη δωρεάν του έκδοση επιτρέπει στον εκπαιδευτικό να δημιουργήσει τις δικές του ιστορίες, με τους δικούς του πρωταγωνιστές, να τις επενδύσει μουσικά, να καταγράψει ήχο ή και να εισάγει βίντεο, να δημιουργήσει ηλεκτρονικό βιβλίο για τη διδασκαλία του μαθήματός του, κεντρίζοντας και διατηρώντας αμείωτο το ενδιαφέρον των μαθητών του. Με το Wordwall εμπλουτίζεται η διδασκαλία με δραστηριότητες- παιχνίδια για εμπέδωση των διδακτικών στόχων του μαθήματος.
3) Δραστηριότητα 3η
: Μουσικοκινητική.
Διδακτικοί στόχοι:
Οι μαθητές/τριες αναμένεται μέσω της δραστηριότητας να είναι σε θέση:
· Να αντιληφθούν το ρυθμό ενός τραγουδιού.
· Μπορούν να συγχρονίσουν το σώμα τους με το ρυθμό του τραγουδιού.
· Να κατανοήσουν τις ωφέλειες από το διαμοιρασμό μιας δικής τους δημιουργίας μέσω των social media.
Τα παιδιά καλούνται να παράξουν ήχους με το σώμα τους (χτύποι με τα χέρια-παλαμάκια και στο σώμα, δάκτυλα, πόδια στο πάτωμα και στα γόνατα, κτλ) και να ακολουθήσουν το ρυθμό ενός τραγουδιού που ακούν. Αρχικά, παρακολουθούν τα ακόλουθα δυο βίντεο στο youtube, που δείχνουν μαθητές οι οποίοι ακολουθούν με κινήσεις του σώματος το ρυθμό του μαροκινού τραγουδιού α-ραμ-σαμ-σαμ για να καταλάβουν τι θα κάνουν.
Στη συνέχεια μαθαίνουν τις κινήσεις που συνοδεύουν το τραγούδι από το παρακάτω βίντεο του youtube:
https://www.youtube.com/watch?v=zBttxAMxaXE&ab_channel=TheLearningStation-KidsSongsandNurseryRhymes
Τέλος, βιντεοσκοπούν το δικό τους βιντεοκλίπ του συγκεκριμένου τραγουδιού και το ανεβάζουν στα social media του σχολείου τους.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Οφέλη κοινωνικών δικτύων στην εκπαίδευση
Η
εισαγωγή των «κοινωνικών» εργαλείων web 2.0
στην εκπαίδευση
καθιστούν
τη
μαθησιακή
διαδικασία
πιο
οικεία
και
ελκυστική
διευκολύνουν την ομαδοσυνεργατική μάθηση, τη δημιουργία συνθετικών εργασιών
και μέσω
της
επικοινωνίας
απομακρυσμένων
σχολείων
καλλιεργούν
την
διαπολιτισμικότητα. Η εκπαίδευση είναι
τώρα ανεξάρτητη από χρόνο και τόπο, μπορεί
και γίνεται
εξατομικευμένη,
ανταποκρινόμενη στα
ενδιαφέροντα του κάθε μαθητή,
ενώ
παρέχονται
πολλαπλές
δυνατότητες
αναζήτησης
και
επεξεργασίας
δεδομένων (Σύβακα & Γκινούδη, 2013).
Πιο
συγκεκριμένα, αξίζει να τονιστούν τα πλεονεκτήματα χρήσης του Facebook στην
εκπαίδευση, ως αντιπροσωπευτικού κοινωνικού δικτύου. Αρχικά, για τους
εκπαιδευόμενους, διαπιστώνεται ενεργητική συμμετοχή και αλληλεπίδραση,
αναπτύσσεται η θετική συμπεριφορά κατά τη διάρκεια της μάθησης και βελτιώνεται
η ποιότητα μάθησης. Αναπτύσσεται η αλληλεπίδραση των συμμετεχόντων και η κριτική
σκέψη και οι εκπαιδευόμενοι δημιουργούν το δικό τους ρυθμό μάθησης,
χρησιμοποιώντας ειδικές εφαρμογές και εργαλεία (Σωτηριάδου & Παπαδάκης,
2013).
Παράλληλα,
καλλιεργείται η ανοχή και ο σεβασμός στη διαφορετικότητα, ενισχύεται η
αυτοπεποίθηση και η αυτοεκτίμηση, ενώ δημιουργούνται και θετικές προοπτικές
στην αντιμετώπιση των προκλήσεων που αντιμετωπίζουν οι μαθητές. Οι χρήστες του
Facebook, διαμοιράζονται αρκετά από τα ποιοτικά στοιχεία των εκπαιδευτικών
μεθόδων που χρησιμοποιούνται στην παραδοσιακή τάξη, τα οποία δημιουργούνται από
την αλληλεπίδραση των χρηστών μεταξύ τους, μέσα σε ένα καλά δομημένο κοινωνικό
πλαίσιο μάθησης (Σωτηριάδου & Παπαδάκης, 2013).
Τα
οφέλη της χρήσης του Facebook για τους εκπαιδευτές, είναι ότι εφαρμόζονται
καινοτόμες παιδαγωγικές μέθοδοι, με σκοπό την αύξηση ενδιαφέροντος των
εκπαιδευόμενων και αναπτύσσονται γνωστικές ικανότητες και δεξιότητες, με σκοπό
την αποτελεσματικότητα της μαθησιακής διαδικασίας. Επειδή το Facebook,
προσφέρει το κατάλληλο κοινωνικό, οργανωτικό και εννοιολογικό πλαίσιο,
αποδέχεται τους συμμετέχοντες σαν αλληλεπιδρώντες χρήστες και τους εκπαιδευτές
σαν καθοδηγητές (Σωτηριάδου & Παπαδάκης, 2013).
Σύβακα, & Γκινούδη
(2013). Η Συμβολή των «Κοινωνικών» Εργαλείων Web 2.0 στην Οικοδόμηση της
Συνεργατικής Γνώσης. Διεθνές Συνέδριο για την Ανοικτή & εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση, 7.
https://www.researchgate.net/publication/304574974_E_Symbole_ton_Koinonikon_Ergaleion_Web_20_sten_Oikodomese_tes_Synergatikes_Gnoses
[accessed Dec 15 2023].
Σωτηριάδου, Α. &Παπαδάκης, Σ. (2013). Τα κοινωνικά δίκτυα ως εκπαιδευτικά εργαλεία: Εμπειρία από την εκμάθηση του Matlab μέσω Facebook, Θέματα Επιστημών και Τεχνολογίας στην Εκπαίδευση, 6(3), 161-179.
https://www.researchgate.net/publication/259863886_E_axiopoiese_kai_oi_periorismoi_ton_Koinonikon_Diktyon_gia_te_Didaskalia_tes_Plerophorikes_ste_Deuterobathmia_Ekpaideuse
[accessed Dec 15 2023]
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου